Od magazynu do garderoby: Modexpress wprawia modę w ruch

ervaringsverhaal

Najnowsze trendy w modzie trafiają do użytkowników ze sklepowych półek. Ale swój rozkwit przeżywają też zakupy online, co było widoczne szczególnie w ubiegłym roku. Jednak ubrania nie trafiają do klientów ot tak – wymaga to ogromu pracy w dystrybucji odzieży. Shari Vermeulen z Modexpress opowiada, jak firma dba o garderobę Holendrów.  

ModexpressW Modexpress wszystko kręci się wokół napływu i odpływu odzieży. Od 1985 r. ta firma logistyczna z Brabancji Wschodniej zatrudnia wielu oddanych i pełnych entuzjazmu ekspertów od mody. Na przestrzeni lat firma z niewielkiego dystrybutora odzieżowego rozwinęła się w przedsiębiorstwo logistyczne specjalizujące się w dostarczaniu rozwiązań łańcucha dostaw dla wielu krajowych i międzynarodowych marek odzieżowych. Modexpress obsługuje detaliczny i internetowy handel takich marek jak NA-KD, Scapino, Bamigo, SuitSupply i Cavallaro.

Od jakiegoś czasu Modexpress oferuje pełną obsługę dostaw w 6 oddziałach. W tym roku otwarty zostanie siódmy oddział: w Helmond. „Nie byłoby to możliwe bez naszych entuzjastycznych pracowników”.

Momenty szczytu: sezony i wyprzedaże

Modexpress zatrudnia wielu pracowników. „Pracuje u nas 500 międzynarodowych pracowników, którzy dają z siebie to, co najlepsze”, Shari tłumaczy sukces firmy. W dystrybucji odzieży występują wyraźne momenty szczytu wynikające z sezonów modowych i wyprzedaży. Najwięcej pracy jest podczas Black Week. To przybyły z USA fenomen polegający na dużych obniżkach, które zaczynają się w listopadzie. „W okresach szczytowych potrzebujemy wielu dodatkowych rąk do pracy i dlatego korzystamy z ponad 130 pracowników tymczasowych”. Nie wszystkich firma pozyskuje w swoim regionie. Aby przyciągnąć pełnych entuzjazmu, wykwalifikowanych pracowników, Modexpress współpracuje z różnymi agencjami pośrednictwa pracy, w tym z AB Werkt. Współpraca przebiega gładko.

Moc współpracy

Shari zauważa, że w okresach szczytowych kluczowa jest komunikacja. „Kontakty z Dennisem i Leventem z AB Werkt w Hoogeloon przebiegają bardzo sprawnie. Bezpośrednia komunikacja, dbałość o potrzeby nasze i naszych klientów to główne cechy naszej relacji. Działają aktywnie i szybko reagują w momentach, gdy potrzebujemy ludzi. To oszczędza nam masy zmartwień. Dzięki temu możemy skupić się na odciążaniu naszych klientów, czyli na tym, co AB Werkt robi dla nas. Kolejną zaletą jest to, że AB Werkt poszukuje dla nas pracowników, którzy chcą pracować w dystrybucji odzieży”.

Serce do mody

Współpraca na rzecz najlepszych wyników. To zdaniem Modexpress klucz do sukcesu w obsłudze łańcucha dostaw dużych marek modowych i mniejszych firm z ambicjami rozwoju. „Panuje tu dobra atmosfera pracy z możliwościami awansu na takie stanowiska jak superuser czy kierownik zespołu. Przy dobrych wynikach po 26 tygodniach pracownik dostaje szansę zawarcia umowy z Modexpress”.

Sukcesy sprawiają, że Modexpress stale poszukuje personelu do umacniania swojej załogi. Można wybierać spośród pełnych i niepełnych etatów, dodatkowych funkcji weekendowych czy pracy wakacyjnej. W przyszłości trend ten się utrzyma. „Oferujemy wspaniałe możliwości dla ludzi, którzy mają serce do mody”.